top of page

Hoe ik de perfecte foundation vond!

Updated: Apr 12, 2022

Tijdens een kennismakingsgesprek op het hoofdkantoor van Lookx Cosmetics kreeg ik na een proef behandeling met de fijne producten van Janssen Cosmetics de kans de Lookx foundation uit te proberen. Ik was al gedurende langere tijd op zoek naar een goede minerale foundation voor een betaalbare prijs, maar had daar nog niet echt het juiste product voor gevonden.


De hele maand april is de Silky Touch Foundation verkrijgbaar voor € 36,- i.p.v. € 40,-.


Ik startte met de primer van Lookx welke zorgt voor een optimale ondergrond en bescherming en bovendien de poriën verfijnt. Daarna bracht ik, heel gemakkelijk een druppeltje ter grote van een doperwt van de Lookx Silky Touch Foundation met mijn handen aan op mijn gezicht. Ik merkte direct dat het product hoog gepigmenteerd is waardoor je niet veel nodig hebt. Met de hoeveelheid van een doperwtje had ik ruimschoots genoeg voor mijn volledige gezicht een kaakcontour.



Er werd mij geadviseerd de Lookx Compact Powder aan te brengen over de vloeibare Foundation. Ik weet dat dit wordt gedaan om de make- up te fixeren [Fixeren wil zeggen, zorgen dat de make-up beter en langer blijft zitten], echter ben ik hier zelf nooit fan van geweest omdat ik vind dat het snel zorgt voor een onnatuurlijk effect. Ik vind een dikke laag foundation niet alleen erg onflatterend staan, daarnaast is het vaak ook niet goed voor de huid, omdat je deze zo echt afsluit van o.a. zuurstof. Het zorgt vaak ook nog eens voor [meer] huidproblemen.



Echter ik wilde haar advies niet in de wind slaan en gebruikte daardoor ook de Lookx Compact Powder over de vloeibare foundation. Ik was verbluft door het resultaat. De foundation gaf mijn huid een mooie egale look, een gigantische glow en daarnaast ook nog eens een heel natuurlijk effect. Ik was zo lyrisch enthousiast dat ik de Lookx Make-Up lijn direct heb toegevoegd aan mijn product assortiment. Ik heb hem veelvuldig bij klanten aangebracht omdat ik hen dezelfde ervaring wilde gunnen als mij. Wat bleek, ik was niet de enige die echt enthousiast was over dit product. Soms kwamen er dames 2 uur later terug omdat ze zo blij werden van hun spiegelbeeld dat ze de foundation direct de volgende dag weer wilde kunnen gebruiken.


Leuk weetje; ik kon ongeveer 6 maanden genieten van de Foundation voordat hij op was.


De foundation bevat 200ML en heeft een pompflacon waardoor het product volledig luchtdicht is verpakt en daardoor lang goed blijft. Nog een voordeel van dit pomp systeem is het feit dat je de flacon volledig leeg kunt pompen en daardoor geen restjes achterlaat in de verpakking.


De Silky Touch Foundation van Lookx Skincare is ook nog eens een hybride product. Dit wil zeggen één product voor meerdere doeleinden. Zo bevat de foundation SPF 15, hydrateert en egaliseert hij en werkt hij ook nog eens anti-aging. Deze slimme make-up formule biedt jouw dus een built in Skincare.


 

Koop je de foundation samen met de Lookx Kabuki Brush, de Lookx Compact Powder en de Smart 4-in-1 Protection Primer dan krijg je op de totaalprijs van € 115,50 nog eens een extra korting en betaal je maar € 99,- voor dit leuke setje. Het setje is te vinden op de actie pagina van de webshop.




Heb je vragen over het product? Schroom dan niet een berichtje te sturen via Whatsapp een Direct Message of bel gewoon even!



9 views0 comments
bottom of page